19.12.09

Επίλογος




Ήταν ένας νέος ωχρός. Καθόταν στο πεζοδρόμιο.
Χειμώνας, κρύωνε.
Τι περιμένεις; του λέω.
Τον άλλον αιώνα, μου λέει.

"Που να πάω"

Όσο για μένα, έμεινα πάντα ένας πλανόδιος πωλητής αλλοτινών πραγμάτων,
αλλά... αλλά ποιος σήμερα ν' αγοράσει ομπρέλες από αρχαίους κατακλυσμούς.

"Χρωματίζω πουλιά και περιμένω να κελαηδήσουν"

Αλλά μια μέρα δεν άντεξα.
Εμένα με γνωρίζετε, τους λέω.
Όχι, μου λένε.
Έτσι πήρα την εκδίκησή μου και δε στερήθηκα ποτέ τους μακρινούς ήχους.

"Τραγουδάω, όπως τραγουδάει το ποτάμι"

Κι ύστερα στο νοσοκομείο που με πήγαν βιαστικά...
Τι έχετε, μου λένε.
Εγώ; Εγώ τίποτα, τους λέω. Μόνο πέστε μου γιατί μας μεταχειρίστηκαν,
μ' αυτόν τον τρόπο.

Το βράδυ έχω βρει έναν ωραίο τρόπο να κοιμάμαι.
Τους συγχωρώ έναν-έναν όλους.
Άλλοτε πάλι θέλω να σώσω την ανθρωπότητα,
αλλά εκείνη αρνείται.

"Όμως απόψε, βιάζομαι απόψε,
να παραμερίσω όλη τη λησμονιά
και στη θέση της ν' ακουμπήσω,
μια μικρή ανεμώνη."

Κύριε, μάρτησα ενώπιόν σου, ονειρεύτηκα πολύ
"μια μικρή ανεμώνη." έτσι ξέχασα να ζήσω.
Μόνο καμιά φορά μ' ένα μυστικό που το 'χα μάθει από παιδί,
ξαναγύριζα στον αληθινό κόσμο, αλλά εκεί κανείς δε με γνώριζε.
Σαν τους θαυματοποιούς που όλη τη μέρα χάρισαν τ' όνειρα στα παιδιά
και το βράδυ γυρίζουν στις σοφίτες τους πιο φτωχοί κι απ' τους αγγέλους.
Ήτανε πάντοτε αλλού.

Και μόνο όταν κάποιος μας αγαπήσει, ερχόμαστε για λίγο
κι όταν δεν πεθαίνει ο ένας για τον άλλον είμαστε κιόλας νεκροί.

"Sos, Sos, Sos, Sos
Φυσάει απόψε φυσάει,
τρέχουν οι δρόμοι λαχανιασμένοι φυσάει,
κάτω από τις γέφυρες φυσάει,
μες στις κιθάρες φυσάει.

Φυσάει απόψε φυσάει,
μες στις κιθάρες φυσάει.

Δώσ' μου το χέρι σου φυσάει,
δώσ' μου το χέρι σου."


Τάσος Λειβαδίτης

5 +1 κραυγές:

Νικόλας K. είπε...

Καλημέρα Δημήτρη,
Υπέροχος ο Τάσος Λειβαδίτης!
Πρέπει να καταλάβουμε ότι η υπόσταση μας αποκτά αξία με την παρουσία και των άλλων ανθρώπων. Όταν μπορείς να δώσεις , αγάπη στους συνανθρώπους σου δεν έχεις να φοβηθείς κανέναν άνεμο όσο δυνατά και αν φυσά, δεν θα νιώθεις σαν ξερό φύλλο…

Διάττων είπε...

Τι ανέβασες φίλε Δημήτρη! Ίσως τα γράμματα Π, Ο, Ι, Η, Σ, Η να μπορούν, τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο και με τη σωστή σειρά, να δίνουν αυτήν την καταπληκτική έννοια με το άπειρο βάθος, πλάτος και ύψος, αλλά και νόημα και περιεχόμενο και διάρκεια μαζί, ίσως δηλαδή η Ποίηση να υπάρχει τελικά επειδή κάποτε έγραψε αυτός ο άνθρωπος...

Απλά, θα σε παραπέμψω κι εδώ...
http://notforthemass.blogspot.com/2008/12/3.html

Όσο για το τραγούδι, εντάξει, και στους συντελεστές του, οι ίδιες δάφνες και τιμές τούς πρέπουν...

Την καλημέρα μου...

Δημήτρης είπε...

Καλημέρα Νίκο!!!
έχεις απόλυτο δίκιο!
αρκετές φορές έχω αναρωτηθεί αν τελικά η ύπαρξή μας έχει να κάνει με τους γύρω μας, δηλαδή αν τελικά η απόδειξη της ύπαρξής μας έρχεται από την επαφή μας με το περιβάλλον γύρω μας... μια μορφή αλληλεπίδρασης...

ο Λειβαδίτης είναι κάτι παραπάνω από υπέροχος... δεν έχω βέβαια άποψη ακόμα τώρα αρχίζω να τον μελετώ...

Δημήτρης είπε...

Φίλε Διάττων εγώ είμαι μικρός και δεν μπορώ να πω τίποτα, εσύ ξέρεις πολύ καλύτερα από μένα, αλλά με τον καιρό διαβάζοντας βλέπω αυτά τα γράμματα να διαγράφονται σε κάθε λέξη σε κάθε νόημα του, και δεν βρίσκω αλλή αρχή και τέλος, αλλά μικρός γαρ εγώ μπορεί στη συνέχεια να βρω...

ανατριχιαστικό το βίντεό σου... ποίηση ακόμα και η φωνή του...

όσο για τις βεργούλες... τα λόγια περιττά...

καλημέρα μεγάλη κι από μένα!!!

Δημήτρης είπε...

Ευχαριστώ JK να σαι καλά!
Επίσης καλά Χριστούγεννα!